lørdag den 4. august 2018

Bryllup - dag 69 - 34 km - 2322 km

Vi er landet ved Jävrehatten godt 3 km øst for Jävre, og en flok unge mennesker hygger sig med vandscooter og en stor badering, men ellers er her ret stille.
Jeg havde besluttet mig for, at sove til jeg vågnede. Teltet lå fint i skygge, så klokken blev faktisk lidt over 7!!! For første gang på hele turen, tror jeg. Men freden fra i går spillede nok ind. Jens skulle hente sin datter i Skellefte, men hans skønne kæreste Anna fulgte mig hele vejen hjem til teltet efter den hyggelige aften. Tak til jer for det hele! Tænk at så fine mennesker skulle fylde min aften.
I den stille morgen kom en ældre mand forbi i vandkanten med sin hest siddende i sådan en vogn man bruger til væddeløb (altså det var manden, der sad i vognen). Han trænede bare lidt, og det var god træning for hesten at gå i vandet. Den har vundet 6 løb! Ret fin oplevelse. Nogen havde efterladt en stol på stranden, så jeg sad super behageligt til morgenmaden og havde god tid.
Der skulle være fralandsvind det meste af dagen, og det holdt næsten stik, så vi listede bare op ad kysten. Da vi gik indenom Buskön, blev det til en lille hyggelig frokostpause på land, og da vi stak videre, hørte jeg musik. Det lød som elklaver med sang, og det lød som live. Og ganske rigtigt. Lidt efter så jeg i en have ved en sommerstuga et helt selskab af fint klædte mennesker - det var et bryllup! Og nogen havde lige sunget en smuk duet. Da jeg nærmede mig, talte præsten, og jeg hørte at hun sagde: de har sagt ja!
Det var meget rørende! På torsdag er det 15 år siden, Jacob og jeg sagde ja til hinanden. Kære du - håber jeg kan kysse dig live på vores bryllupsdag!
Vi listede videre og fandt en stump strand her næsten ude på spidsen af Jävrehatten og er klar til at starte en øhopfest i morgen. Turen Piteå - Luleå - Kalix er rigtig øhopperi. Husker ikke hvormange små øer her er, men det skulle være tusindvis.
Og så har jeg fundet ud af, at jeg har stavet forkert! Det hedder Haparanda! Uden mit lille ekstra R. Sorry Sverige. Ikke så tjekket!
Her er næsten ingen net, så ingen billeder. Håber indlægget går igennem.
Dagens data:
På vandet 9:09-15:33
2-6 (tror kun det var 4) V og også lidt SØ synes jeg ...og måske lidt NØ, sol fra morgenstunden og senere skyet ....og sol, skiftende køligt og varmt
Påklædning: mellem uld, neoprenbuks og -fodtøj, kasket, puff kom også på og rojakken efter frokost, kasket og solfaktor i mængder

Ingen kommentarer:

Send en kommentar