søndag den 15. juli 2018

Hviledag - dag 49 - 0 km - 1761 km

Det har været en rigtig hviledag på alle måder.
Dagen begyndte med at rydde lidt op og tjekke, at Mille var ok, inden jeg gik til morgenmad i restauranten 5 min herfra. Det var en luxus at sidde en hel langsom time med en stor buffet af alt, hvad hjertet kan begære. Bare en detalje som at hvis jeg undervejs får lidt klistrede fingre af den friske vandmelon, så kan jeg bare gå ud på toilettet og vaske hænder med vand og sæbe og tørre hænderne i et håndklæde og gå ind og nyde videre - det er en lille luxus, som jeg nyder lidt ekstra.
Herefter gik det videre op til Havsresortets SPA. Stedet er helt nyåbnet og alt dufter endnu af frisk træ. Der er en fin pool, et varmt boblebad og selvfølgelig sauna. Og så er der sofaer, liggestole, hængekøje og borde rundt omkring, hvor man kan nyde deres lækre, opmærksomme og hyggelige servering med lidt musik i baggrunden. Det er et rigtig fint lille sted, som absolut kan anbefales varmt!
Og så er der Essa!
Hun er midt i 30'erne og har i mange år arbejdet i HR, men fik et ønske om at gøre noget andet med sit liv, og har taget en friluftsuddannelse, og lige nu er hun her og kigger på forskellige muligheder videre. Hun har et fint lys i sig og giver det fine sted mere sjæl og ånd. Derudover synger hun i Uppsala vokalensemble, og jeg glæder mig til at tjekke dem ud, når jeg kommer hjem. Især en fin lille sang hvor hun har solo - den handler om udånde og slippe angsten. Den vil jeg glæde mig til at høre! Vi har snakket lidt sammen i løbet af dagen - udvekslet om kajakhistorier og livet. Hun er god! Og hun har været en gave. Hun forstod balancen mellem at komme videre mod målet og at passe på sig selv. Eller mig selv jo. Hun foreslog, at jeg satte et dagsmål på 30 km, og at alt derover er bonus. Tror det er en god tanke! Tak for at du lige var der. Håber vi ses.
Nu er jeg tilbage hos Mille og har gjort rent i teltet. Om lidt går jeg tilbage til stedet og ser Kroatien-Frankrig, og så er det hjem til aftensmad og i seng. Glæder mig sådan til at komme videre i morgen - helt fyldt op i powerbank, mobiler, mave, sjæl og krop og helt ren efter at have ligget i blød og været i brusebad to gange og fået vasket hår og krop. Glæder mig til igen at ligge derude på havet med Mille og se fisk, der springer og måger og terner, der skælder ud på hinanden og på mig, når livet ikke lige er, som de synes.
Da jeg gik hjem fra SPAen så jeg en bil med nummerplade HEJ 002. Måske lander vi i Harparanda 2. august, præcis 3 år efter at vi landede efter Danmark rundt. Det kunne være fint!
Tak til jer derhjemme. I er i mit hjerte.
Vedhæfter et billede af Essa, og prøver igen at få Charlottes billede fra Väddökanalen med. Håber det lykkes denne gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar