tirsdag den 5. juni 2018

Kryds og mange sange - dag 9 - 47 km - 403 km

Er landet det fineste sted - Rammsjö strandbad, lige øst for havnen af samme navn. Det ligger lige under næsetippen på Hallandsåsen.
Vi var tidligt på vandet og startede med at tage 3 km ind mod Halmstad havn i strid modvind og ca 4 km/t. Krydsede mod øst ved havnen og gik sydpå langs kysten. Vinden kom nu skråt bagfra, hvilket jo er bedre end forfra, men Mille vil gerne trække stævnen op mod vinden, og det kan blive lidt skævt for kroppen. Da GPS'en stod på 13 km tjekkede jeg fcoo, og med et kryds ud mod spidsen af Hallandsåsen ville vinden komme lidt over 6 m/s, men ikke mere. Medvind lige bagfra giver en mere balanceret roning, men i åben sø kan bølgerne godt vokse, og de kommer jo lidt forskellige steder fra og skyller sommetider ind over fordækket, så der skal holdes lidt øje - eller øre. Jeg kan ikke se hvad der kommer, men som regel høre. Bedste måde at bruge tiden på og holde hovedet lyst og klart er at synge, så vi startede igen med alle morgensangene. Med et kryds på ialt ca 20 km slap de op, og vi fortsatte med et blandet udvalg ...indtil julesange pludselig dukkede op. Yes - dem er der mange af. Vel ovre fik jeg en kort tissepause på et lille skær, inden det gik videre rundt om spidsen.
Og nu kunne vi rigtigt se Kullen! Så flot og fin - og sjovt at se den nordfra, når jeg hele mit liv mest har set den fra Gilleleje.
Det lykkedes at finde den her lille plet. Et sted hvor rigtig mange lige kommer ned i badekåber, hilser på hinanden, hopper i vandet og går hjem igen. En ung kvinde legede med sine to små tvillinger. Hun kendte faktisk en der havde taget HBB for 5-6 år siden! Jeg nævner HBB for næsten alle jeg snakker med, men har ikke mødt nogen, der kender det - før nu! Og minsandten om ikke jeg mødte en senere, som også kendte det.
Jeg kom til at snakke med Thomas og Lia. Et virkelig sødt par, som spurgte lidt ind, bla om der var noget, jeg manglede? Altid gerne strøm til mobil og powerbank. Jeg fulgte med dem - og fik tilmed et bad og vasket lidt tøj! Det var fantastisk, og jeg føler mig som et nyt menneske.
Mødte også et mand der var født i Danmark, men opvokset i Sverige - sjovt at snakke lidt dansk.
Det blæser stadig. Meldingerne om vejret i morgen skifter lidt .... indimellem har de været perfekte - indimellem ikke. Jeg ville rigtig gerne stikke direkte over til Kullen, men venter med at beslutte det til jeg vågner og tager en frisk udsigt. Foreløbig er her bare fint og jeg har fået repareret lidt kortholder, hankene på mine bauhausposer (ligesom Ikeaposer, bare røde!), smurt karabinen på min bugserline og sådan forskelligt. Krydser fingre for i morgen - ville elske at se Kronborg fra en ny side!
Dagen data:
På vandet 5:15-13:30
Skyer og sol og lidt køligere, 4-8 m/s NV og V
Påklædning: mellem uld, tørjakke, neoprenbuks og - fodtøj, puff noget af tiden og masser af solfaktor

Ingen kommentarer:

Send en kommentar