torsdag den 21. juni 2018

Ups, ikke ö men o - dag 25 - 0 km - 824 km

Ved ikke hvor jeg har fået galt fat i det, men det hedder Ronneby Hamn med o og ikke ö.
Det blæser stadig rigtig meget, og jeg tør ikke tænke på, hvor meget det så blæser ude om hjørnet. Men der er ret fint her.
Det er lidt vildt at kunne tage bad og bruge toilet uden papirrationering, når jeg har lyst! Og Mille ligger lige udenfor og har det fint.
For et par dage siden havde jeg problemer med at få hjulene af kajakvognen, men stativet er slebet, og lejerne i hjulene er smurt med WD40, og flere gange i løbet af dagen kører jeg lidt frem og tilbage med hende. I aften tager jeg hjulene af og sætter dem på igen, bare for at være sikker. Det er lidt surt at kæmpe med en tidlig morgen, når vi gerne vil af sted.
Dagen er gået med at sove længe, vente på ophold i regnen og så at gå ind til Ronneby. Fin touristinformation hvor man må låne toilettet og kæmpe Maxi ica supermarked, hvor de også havde trangiagas, så nu er der fyldt op på alle depoter. Det var en fin tur ad landevejen langs folde med heste og køer og får og med duft af alskens blomster. Elsker duften af ligusterblomster, og så er der en busk jeg kender hjemme fra arboretet - måske koreakornel, men jeg er ikke sikker - som dufter helt berusende. I haverne er det helt normalt, at der ligger store sten, eller at halvdelen af plænen er en stor klippe, der stikker op over jordoverfladen. Ikke så fodboldvenligt, men ret fint. I ica købte jeg også en bog! Det har jeg aldrig før haft med på kajaktur! Men jeg fandt Häxan af Camilla Läckberg, hvor jeg kender persongalleriet og sendte en tanke da vi passerede Fjällbacka på vestkysten. Den er god som tidsfordriv...og så er det en let måde at træne svensk på. Jeg understreger ord jeg ikke forstår og har i eftermiddag fået hjælp af Eva nabo til oversættelse. Det er hyggeligere end google translate.
Har lige været forbi campingmutter Anna for at betale for to nætter mere og hilste på hendes mand Jan.......som (hold fast) er født i Kyrkbacken på Hven! Mit første eventyr med Henrik og Niels en juniaften i 2013, hvor jeg havde roet kajak i bare 6 uger, gik netop til Kyrkbacken. Det er sådan et fint sted, og jeg blev blød om hjertet, og fik nogle sjove historier om dengang den beslaglagte alkohol blev drukket eller solgt i stedet for hældt ud. Når man opvoksede der, så lærte man at sejle og svømme, før man lærte at cykle!
Lige nu ser det ud til at vi kan stikke videre meget tidligt lørdag. Årh det kunne være dejligt! Men indtil da står den på søde mennesker og læsning.... og midsommerfejring! Billedet er fra ica, hvor der var en overflod af blomster i midsommerfarverne (blå, rød, hvid)...som helt enkelt kommer af, at der altid har været mange blomster i de farver på den tid af året.
Dagens data
8-16 m/s, regn og sol
Påklædning cowboybukser, t-shirt, patagoniajakke og scarpastøvler
Ps du godeste hvor det river i teltet!! Godt at være på land!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar