mandag den 25. juni 2018

Nuet - dag 29 - 40 km - 980 km

Vi er landet ude for enden af noget, som ligger ca 2,6 km i luftlinie NØ for Pataholm, og her er ret fint.
Det meste var vådt eller fugtigt i morges, og jeg besluttede, at efter et par dage med længere distancer ville jeg gå i land kl 14 i dag og få tørret tøj og ting.
Dagen startede med at finde de små kanaler gennem Kalmar - det er altså bare så fint! Der var gang i byen, men ro på vandet, og det var flot at passere slottet og en udlejningstømmerflåde med sauna. Efter Kalmar kommer det fineste område med masser af små øer. Området er ret fladt og frodigt grønt, og der er masser af steder, man kan smutte i land og sidde og kigge på havet og himlen nogle timer eller dage. På et tidspunkt fiskede jeg to flyvedyr (størrelse som små natsværmere) op af vandet og satte dem på fordækket. De var så fine sorte og røde og klædte Mille. Næste gang jeg var tæt på land, satte jeg dem af og håber, at de klarer sig fint. En lille edderkop blev også reddet i land. På et tidspunkt så jeg et rådyr svømme ud til en lille ø - måske lå dens bambi derude.
Mange steder ligger der små huse på øerne - det er meget idyllisk, som man måske kan se.
Det er godt at mærke stilheden, og det kalder på nuet. Jeg mærkede pludselig, at jeg hverken tænkte på Stockholm eller Harparanda, men fik lov at være i en stemning af, at vi bare var ude på en lille dagstur i et helt fortryllende smukt område. Tror det er godt, og kender godt følelsen af at jage efter noget, der ligger foran. Tanken om at hvis bare jeg lige ....når der hen, overstår den her eksamen, tjener lidt mere, får det her job, finder formålet med mit liv, kommer igennem den her process....SÅ bliver det hele bedre eller nemmere. Men det er som om, at hvis jeg vænner mig til at jage efter noget foran mig, så jager jeg videre, når jeg når dertil. Jeg tror mere det er sådan, at hvis jeg lærer at være i nuet lige nu - både når det er let og svært - så er det nemmere at være i det fremtidige nu også. Sommetider er det kun hjernen der tror på det - men jeg tror, det er sådan, det er.
Nuvel - dagen var smuk, og jeg fandt det fineste sted med et 1. klasses tørre-tøj-træ, og har ordnet ting og læst og hvilet. Tror det er fint sommetider at være på land, selvom det er perfekt rovejr, så ikke det bliver et must at jage km, hver gang det er muligt.
Apropos kanaler så er det lige akkurat muligt at gå indenom Skäggenäs ....hvis man leder grundigt, som man måske kan se på billedet. Det var rart - den er stor at skulle udenom synes jeg.
Alt ånden fred og om lidt er der aftensmad.
Ps af fine øjeblikke - i går sprang en stor fisk over et halv meter op af vandet helt tæt på. Og så var der den gladeste kirke ved Tjörn på vestkysten. Den havde fået malet næse og glad mund under de to vinduer på kirketårnet :-)
Dagen data:
På vandet 5:57-14
0-2-4-6 m/s NV og NØ
Påklæning: mellem uld (meget vådt), tørjakke, neoprenbuks og -fodtøj med tykke tørre tekosokker i, hue og buff - senere kasket.

1 kommentar:

  1. Nuet.... tak for kloge tanker om nuet Nenia. De kærligere hilsner Kirsten

    SvarSlet