onsdag den 6. juni 2018

Omvejsdag - dag 10 - 40 km - 443 km

Vi er landet i Arild og her er sommerfint og stille!

Vågnede meget tidligt ved at vinden ruskede i teltet - ok, ikke noget kryds til Kullen. Vejrudsigten var ændret i løbet af natten, og jeg besluttede i stedet sove en time mere og gå langs kysten ind, ned, ud gennem hele vigen og komme så tæt på Kullen som muligt. Ganske vist er vi kun 4 sømil tættere på end i morges, men fordelen er, at der ikke både skal tænkes på vejr, som er godt til et 18 km kryds og efterfølgende vejr, som er ok til at runde Kullen i. Spidsen derude er høj klippekyst og kan lave en del ballade og reflekssø i vandet, og jeg har respekt for det.
En detalje ved blæsevejrsmorgener er, at man skal holde øje med alt, når der pakkes - ellers flyver det.
Vinden ændredes i løbet af dagen, så der var både modvind på turen ind og turen ned - men vi havde trykket på vi-skal-ikke-nå-noget-knappen, så det var ok. Bunden af vigen er en lang og gylden sandstrand hvor folk hygger og bader - og et helt hold piger (lignede lidt et fodboldhold eller noget) trænede, løb i sandet, løb op og ned ad en lang trappe og prøvede at se, hvor mange trin de kunne hoppe opad.
Der blev også sunget morgensange i blæsten og stilheden. I går på det lange kryds over Laholmsbugten var det som om, der blev sunget med - det kom ikke fra Mille, men ude fra havet omkring mig. Som om havet sang. Det var meget smukt! Og himlen i går var fuld af flystribemønstre som lavede skyskygger - elsker det fænomen hvor den hvide stribe laver en lang, mørk skyggestribe mod den svage dis højt oppe bagved. Og så har der mange dage været antitusmørkestråler næsten hele horisonten rundt. Et af mine yndlings himmelfænomener på havet.
Fra Arild er der en times gang til Nyhamnsläge hvor der er en Ica, og jeg smovser nu i vindruer og skal have to æg til linserne i aften! Mums!
I morgen tidlig ser det lige nu ud til, at vi kan komme omkring Kullen kl ca 6, og vi skal på vandet ca halvanden time før.
Åh hvor jeg håber det - og glæder mig til at se Nordsjælland, Kronborg, Øresund og Hven. Vores elskede og hjemlige rovand!
Dagen data
På vandet 6:30-15
Skyet og gråt, senere sol
Påklædning: mellem uld, tørjakke, puff, kasket, neoprenbuks og - fodtøj

2 kommentarer:

  1. Eij kæreste Nenia - hvor ser det hyggeligt ud :)) Beskrivelsen af havets sang lyder som en en helt fantastisk smuk oplevelse! Jeg er så glad for at høre at du har det godt. Ønsker dig en solrig og skøn dag til Øresund imorgen. Alle kærlige tanker fra Frida ❤️

    SvarSlet
  2. Årh tak Frida Luna Dejlig hilsen at få i sit telt Blir varm i hjertet Kærlighed og lys til dig!

    SvarSlet