mandag den 11. juni 2018

Vigtigt hjørne og dejligt gensyn - dag 15 - 53 km - 683 km

Vi er landet på en velkendt paradisplet et par km nord for Baskemölla - eller bare Baske, som en af de lokale fortalte. Der er græs og læ, det er tæt på vandet, og det er genkendelsens glæde, fordi vi campede her sidste sommer!
Vi lagde tidligt ud i morges og stak direkte på Kåseberg. Der var medvind og efterhånden også pæne bølger, som man kunne surfe på og skulle holde øje med. Nils og Søkrigeren (står med runer på den hvide kajak og skal udtales meget lækrere på noget oldnordisk) er egentlig hurtigere end Mille og mig, men de holdt lidt igen tror jeg, lå lidt foran og tog nogle surf indimellem. Imens fik vi sunget morgensange i blæsten. Efter 14 km rundede vi Kåseberg og kunne se Sandhammaren. Vinden var drejet lidt og kom stadig bagfra med lidt større bølger. Der er nok altid lidt gang i den ved Sandhammaren, men det var lidt roligere, end de tæsk vi fik sidste år. Efterhånden som vi kom rundt om den uendelige runding, lagde bølgerne sig, og vi kom lidt mere i læ, og efter ialt 24 km landede vi ved Målarhusens strandbad, fik lidt i hovedet og sagde tak for denne gang. Nils blev hængende lidt, inden han stak videre i marchtempo ude i vinden. Mille og jeg stak nordpå i roligere tempo - morgenen var taget med 6,8 km/t i snit. Så hurtig en snitfart har vi aldrig haft på langtur!!! Det var nok godt hjulpet af vind og bølger, og så lå Nils jo lidt foran, og det trak vores tempo lidt op. Selvom det nu var fralandsvind, så blæste det stadig pænt, og vi valgte at lave en kystsniger og genkendte Gislövshammar og Simrishamn. Og nu er vi her - meget glade over at være forbi Sandhammaren, taknemmelige for at vi nåede det, inden blæsten gik helt op i 10-12-14 dernede, og så er der ikke så langt til Kivik, som er morgendagens mål. Kroppen er lidt træt, og jeg tror, det bliver uden vækkeur i morgen - OG vi prøver noget nyt: at lade Mille overnatte på stranden et godt stenkast væk i stedet for oppe ved siden af teltet. Jeg er nok en kylling, at jeg ikke har turdet sove mere end en meter fra Mille. Ved at Henrik og Niels har gjort det. Så i nat at Nils gjorde det. Tænkte at nu må jeg snart lære det, og prøver det i nat ....medmindre jeg vågner og ikke kan holde til det :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar